söndag 20 augusti 2023

Klassansvarig har haft lite otur

 

Den uppmärksamme har redan noterat att klassansvariga, Roger och Lotta var anmälda till SverigeSerien i Laxå men att vi tvingades avanmäla oss i ett sent skede.

Situationen är att Polisen anser att jag, Roger hade lite för bråttom på väg hem i onsdags kväll. Så pass mycket att samma Polisman tyckte att Svenska Polisen behövde mitt körkort bättre än jag behöver det själv. Istället utfärdade de ett körbevis på 48 timmar som alltså gick ut i fredags kväll.

Jag är inte alls enig med Polismannen vare sig angående vem som har störst behov av MITT körkort eller kring hur lasermätningen gått till. Trots ihärdiga försök att inhibera (frysa/avvakta) indragningen tills dess att detta är prövat och avgjort i korrekt ordning i domstol så vidhöll förundersökningsledaren beslutet att behålla mitt körkort redan nu. 

Märklig ordning vi har i Sverige, att ett kännbart straff utdöms på misstanke UTAN att man fått sin sak prövad. Detta förfarande är kritiserat av Europadomstolen, men det är som man brukar en annan historia.

Och utan körkort är det ju tyvärr inte möjligt att åka rally. Det har formligen gått troll i vårt egna tävlande. Vi såg verkligen fram emot Laxå efter vår återdebut i Nora före semestern.

Vi är inte så lite avundsjuka på alla er som får åka en jättefin tävling i Laxå på lördag. Noterar glatt att det äntligen är ett riktigt schysst startfält. Speciellt hela 21 startande i C-klassen värmer och bådar gott inför framtiden i klassen. Vi följer er självklart hemifrån. 

/ VOC Mekonomen Rally - Roger