söndag 21 oktober 2018

VOC-Elias - fabriksförare Opel 2019


Breaking news!

Elias Lundberg utsågs sent igår kväll till Opels fabriksförare  i junior-EM 2019. Elias är därmed den tredje svensk som får ta sig an detta ärofyllda uppdrag efter Emil Bergkvist och Tom Kristensson.

Starka rykten gjorde gällande att juryn tagit sitt beslut inför 3-städte Rallye och Elias lotsad av David Arhusiander valde att köra säkert med en tredjeplats som följd. Cupsegern var som bekant säkrad redan i förra deltävlingen.

- Känns så sjukt häftigt att ett fabriksteam vill ha mig som förare! Det är verkligen en stor dröm som blir uppfylld. Jag och David ser verkligen fram emot detta, säger en lycklig Elias efter prisutdelningen.

- Ett otroligt stort tack från botten av mitt och hela klassens hjärta vill jag rikta till Elias. Jag vet att han kämpat hårt för detta med hela sitt team och jag tror hela Rallysverige kan stämma in i att det är otroligt välförtjänt. Frågan är om Sverige sett en större talang än Elias på bra länge. Jag vet dessutom att Opel är väl medvetna om var Elias, liksom Emil och Tom, har sina rallyrötter. VOC Mekonomen Rally är ett mycket bekant koncept för Opel Motorsport, säger en morgontrött men stolt klassansvarig Roger Fransson.