torsdag 12 januari 2017

Björn Kallin axlar manteln som tekniskt huvudansvarig i VOC


Björn Kallin och Jonas Banck byter roller med varandra i VOC´s organisation. Från och med årskiftet är Björn tekniskt huvudansvarig medan Jonas tar över rollen som tekniker i region mellan.

– I praktiken innebär detta väldigt lite förändring. Björn och Jonas har sedan länge jobbat nära varandra. Och jag är jätteglad att kunna meddela att Björn som har mitt fulla förtroende tar stafettpinnen, säger klassansvarige Roger Fransson.

Det är förändringar på hemmafronten som är den direkta anledningen till att Jonas måste frånsäga sig huvudansvaret.

– Jag älskar den här fantastiska klassen och ska fortsätta att göra allt jag kan för den även i framtiden. Men med förändrad familjesituation där vi blivit fosterfamilj för två unga killar så räcker tiden inte riktigt till. Men jag ska självklart stödja Björn i processen med övertagandet, förklarar Jonas Banck.

Och Björn är peppad inför det nya uppdraget.

– Det ska bli riktigt kul att ha huvudansvaret i den här fina och ärevördiga klassen. Precis som Roger, Lotta, Jonas och gänget så delar jag passionen för klassen. En klass som har vuxit rejält de senaste åren i ett rallysverige som i övrigt gått lite på sparlåga. Den goda utvecklingen ska vi göra allt vi kan även från teknikerhåll för att den ska fortsätta, avslutar Björn Kallin.